Lepším obsahem na webu ke zlepšení SEO? Zdá se vám to přitažené za vlasy? Pak se ale velice mýlíte. Copak jste nikde nečetli, že obsah je král? Když se v optimalizaci svého webu zaměříte na obsah, budete pravidelně kvalitní, čtivý a zajímavý obsah vytvářet, přilákáte na web další a další návštěvníky. A každý návštěvník je váš potenciální zákazník, ze kterého můžete mít kýžený zisk. Ze spokojených zákazníků se následně stávají vracející se klienti. A přesně pro ně je třeba obsah webu vytvářet. Z hlediska SEO je kvalitní a přesně zacílený obsah jednou z jeho nejdůležitějších částí.
Proč nejsou vidět ihned výsledky?
Pokud se pustíte do tvorby obsahu, musíte počítat s tím, že ovoce vám tato činnost přinese až za dlouhou dobu a vidět za vámi bude spousta vykonané práce. Vybudovat svoji značku a vztah se vašimi zákazníky tak, aby se k vám rádi vraceli a měli rádi vaši značku, trvá někdy roky.
Co je obsahový marketing?
Obsahový marketing je bohužel špatně měřitelný a nefunguje tak, že napíšete jeden dva kvalitní a originální články, dáte je na své webové stránky a na druhý den budete očekávat příliv návštěvníků. K tomu, aby k vám zavítalo více návštěvníků se budete muset postupně dopracovat. Smyslem obsahového marketingu je vytvářet unikátní informace, o které se vaši zákazníci zajímají. V souladu s tímto se budou zároveň zajímat o vás. Mnoho lidí je na internetu jako doma, vyhledávají si informace, čtou články a recenze, sledují videa a komunikují na sociálních sítích. Když jim všechno toto nabídnete, ve své podstatě vytváříte obsahový marketing.
Proč je důležité budovat důvěryhodný web?
Webové stránky, které jsou hodnotné a přínosné pro návštěvníky a které s nimi komunikují třeba i prostřednictvím sociálních sítí, mohou díky tomu lépe s návštěvníky navázat důvěryhodný vztah. A co si budeme říkat, celý obsahový marketing je založený na vztazích a důvěře. Nestačí jen sdílet zajímavé informace. Je důležité být aktivní a o své čtenáře se náležitě starat. Třeba i tím, že je nenecháte čekat na dotazy, které uživatelé stránek vznášejí.
Posilujte vzájemnou důvěru se svými čtenáři
Sledujte, co se vašim návštěvníkům líbí a co naopak nikoliv. Důvěru uživatelů získáte, když budete psát hlavně to, co chtějí znát oni. Zároveň je třeba oslovovat čtenáře jazykem a stylem, které jsou jim blízké, a působit přitom nenuceně a přirozeně. Zapomeňte na vyumělkovaný text plný odborných výrazů, kterým čtenáři stejně moc nerozumějí. Dobré vypravěčství je jedním ze způsobů, jak budovat a posilovat důvěru. Lidé mají rádi příběhy. Jejich prostřednictvím můžete svým čtenářům sdělit to, co potřejete.